Sista arbetspasset är äntligen avklarat och jag fick gå hem 1 h tidigare idag! Lucky me! 
 
Har lite hatkärlek till detta stället. Har haft många tråkiga, långa, otroligt sega kvällar/dagar när jag varit ledig. Har varit ganska jobbigt måste jag erkänna, hemlängtan har funnits där lite hela tiden även om jag inte har vantrivts direkt. Har sååå saknat vänner, familj, mitt sociala liv helt enkelt. Men samtidigt har jag upplevt två helt fantasktiska utflyktsäventyr och mött söta, gamla och inspirerande tanter och gubbar.
 
Där är några stycken som jag definitivt aldrig kommer glömma. Bl.a. en 98-årig gammal dam som var helt otrolig, bodde ute i fjällen i ingenstans och var så pigg, helt klar i huvudet och vi fann varandra där vid hennes köksbord. Hon bjöd bl.a. på hemlagad rabarberkaka och kaffe och hon va så glad över att jag tog mig tid att sitta och prata med henne. Hennes leeende, positivitet och utstråling är något som jag hoppas att jag har när jag blir så gammal. När jag var där sista gången så va de faktiskt lite sorgligt, jag ville så gärna prata mera med henne och höra hennes historier, de sista hon sa var iaf att hon skulle tänka på mig när jag tog min läkareksamen, tyckte de va väligt sött och jag lovade att tänka på henne med :) 
 
Avslutar detta inlägget med en bild från min lunchpaus idag. När jag åker rundan upp i dalen så äter man på vägen eftersom de är för långt att åka tillbaka till kontoret. Idag stoppade jag vid älven med min matsäck, man kan ha sämre lunchpaus ;)
 
 
 
 
 
Norge, jobb, lunch,

Kommentera

Publiceras ej