…till min re-eksamen a.k.a. omtenta. En regnig dag som denna betämde jag mig för att det nog var dax för att göra en läsningsplanering. Åhh vad jag inte har lust att plugga, det är ju sommarlov! Men försöker att ta mig i kragen och tänker på att detta är faktiskt första gången någonsin jag behöver plugga till en omtenta på sommaren , har haft en omtenta innan i vintras, men den var ganska liten, så räknar inte riktigt med den. Försöker göra en lista för mig själv med positiva saker, så det blir lättare att motivera sig till att sitta ned och läsa….

- Kommer bli grym på pediatrik

- Samma med allt som har med graviditet att göra (kanske också avskräckt?? Det va iofs negativt…)

- Jag har något att fylla ut tråkiga och regniga sommardagar med

- Examen är praktisk – bra övning inför embetsexamen

- Kan sitta och sola på bryggan och samtidigt läsa – effektivt! + att jag inte behöver att ta att börja på någon av  mina romaner – kan sparas till höstmyset :) 

 

 

 

böcker, eksamen, läsning, sommar, uni,

Kommentera

Publiceras ej